سیره امام رضا، نسخهای کارآمد برای حل مشکلات امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین محمد سعیدی نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب در ششمین روز از ششمین سوگواره مردمی «حدیث عشق» و سومین یادواره استانی «شهدای همنام امام رضا(ع)» همراه با یادبود شهدای اقتدار که در جوار بوستان نغمه برگزار شد، به تبیین جایگاه امام هشتم علیهالسلام در هدایت جامعه پرداخت.
وی با اشاره به روایت مشهور امام رضا علیهالسلام که فرمودند: «رحم اللّه عبدا أحيا أمرنا، فقيل له: و كيف يحيي أمركم؟ قال: يتعلّم علومنا و يعلّمها الناس، فانّ النّاس لو علموا محاسن كلامنا لاتّبعونا»، اظهار داشت: این سخن نشان میدهد زنده نگه داشتن یاد و سیره اهلبیت علیهمالسلام نه تنها یک عمل عبادی بلکه رسالتی بزرگ در استمرار جریان امامت و ولایت است.
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: تاریخ گواه آن است که شیعه هیچگاه از اهلبیت علیهمالسلام جدا نبوده و در سختترین شرایط تاریخی نیز با تمسک به ولایت مسیر خود را ادامه داده است؛ زیرا خاندان پیامبر واسطه فیض الهی و مجرای هدایت پروردگار برای بشریت به شمار میآیند.
راهکاری برای رفع آسیبهای اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز
وی با تأکید بر ظرفیتهای عظیم سیره امام رضا علیهالسلام در عرصههای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گفت: اگر جامعه امروز به آموزههای رضوی توجه جدی کند بخش بزرگی از آسیبها و مشکلات برطرف خواهد شد. امام رضا علیهالسلام در دوران خود با تبیین معارف دین، ایجاد گفتوگوهای عالمانه و طراحی شبکه ارتباطی ولایی، الگویی ماندگار از رهبری و هدایت دینی ارائه کردند که امروز نیز میتواند چراغ راه امت اسلامی باشد.
وی در ادامه با اشاره به پیوند عمیق شیعیان با ساحت قدسی امام رضا علیهالسلام، خاطرنشان کرد: زائران و دلدادگان آن حضرت همواره عنایات ویژهای را تجربه کردهاند و به هر میزان که وابستگی و ارتباط قلبی آنان با امام عمیقتر باشد در سه موقف حساس یعنی دنیا، برزخ و قیامت، شفاعت و جبران حضرت شامل حال آنان خواهد شد.
نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان برگزاری آیینهایی همچون سوگواره «حدیث عشق» و یادواره شهدای همنام امام رضا علیهالسلام را فرصتی ارزشمند برای تعمیق فرهنگ رضوی و پیوند دادن جامعه با آرمانهای شهدا دانست و افزود: بزرگداشت شهیدان در حقیقت استمرار همان مسیر ولایی است که امام هشتم علیهالسلام در تاریخ اسلام ترسیم کردند.